Dziś, po raz pierwszy, w uroczystości pożegnania klas III poczet sztandarowy wystąpił z nowym sztandarem szkoły.
Sztandar to wyraz więzi integrujących szkołę; jest znakiem łączącym tych, którzy opuszczają jej progi, obecnych oraz przyszłych uczniów. Jest symbolem wyznawanych wartości, na stałe wpisując się w ceremoniał szkolny, tworząc tradycję I Liceum Ogólnokształcącego im. W. Kętrzyńskiego.
„Tradycją nazwać niczego nie możesz. I nie możesz uchwałą specjalną zarządzić, ani jej ustanowić. Tradycja to dąb, który tysiąc lat rósł w górę. Tradycja naszych dziejów jest warownym murem. To jest właśnie kolęda, świąteczna wieczerza, to jest ludu śpiewanie, to jest ojców mowa, to jest nasza historia, której się nie zmieni.
A to co dookoła powstaje od nowa, to jest nasza codzienność, w której my żyjemy.”
Dziękujemy sponsorom, naszym absolwentom (szczególnie firmie ADAMS) i nauczycielom, którzy ufundowali sztandar.
"Coś się kończy, coś się zaczyna!" Wreszcie nadszedł ten długo oczekiwany dzień, kiedy to uczniowie klas trzecich po raz ostatni usłyszeli szkolny dzwonek! Zanim jednak to się stało, uroczystość pożegnalna w naszej auli przybrała wyjątkowo odświętny a czasem i wzruszający charakter. Oprócz wspomnień, pięknych cytatów, tradycyjnego przekazania kluczy do szkoły oraz kroniki, można było dobrze bawić się przy scenkach z historycznych już i jakże osławionych lekcji online! Jakże łatwo można było rozpoznać w nich naszych nauczycieli! Salwy śmiechu do łez świadczyły o niezwykle celnych i charakterystycznych kreacjach! W części artystycznej nie zabrakło także świetnych wokalnych popisów i dobrego humoru!
Kochani maturzyści, z całego serca życzymy Wam jak najlepszych wyników z egzaminu dojrzałości!
W ramach cyklicznych spotkań z nauką kolejna klasa uczestniczyła na lekcji biologii w wykładzie "Miłość na mózg, czyli dlaczego miłość odbiera rozum", prowadzonego przez panią Agatę Żmijewską, pracownika UWM w Olsztynie. Poznaliśmy biologiczne podłoże miłości i mechanizmy działania mózgu w czasie zakochania. Dlaczego mamy motyle w brzuchu? - to wina układu współczulnego, to burza hormonów. Czy można umrzeć z miłości, co to jest miłość dojrzała i zakochanie? - na te i wiele innych pytań uzyskaliśmy dziś odpowiedzi. Przyswoiliśmy wiele informacji o układzie nerwowym i hormonalnym, wpisujących się w podstawę programową biologii. Dziękujemy pracownikom UWM w Olsztynie za możliwość skorzystania z takiej formy nauki.
Dzisiaj mieliśmy przyjemność wysłuchać dwóch świetnych wykładów pracowników Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na temat : "Żywienie jako naturalne zagrożenie życia człowieka", prowadzonego przez dr Joannę Newerli-Guz oraz "Podstawowe zalecenia prozdrowotnego żywienia człowieka - zdrowie fizyczne i psychiczne" dr Anna Platta.
Młodzież uzyskała informację na temat pożądanych dla zdrowia fizycznego i psychicznego (!) produktów. W tej chwili uwaga naukowców skupiona jest na badaniu zależności miedzy tym, co jemy, a tym, jak się czujemy. Okazuje się, że wiele chorób można wyleczyć lub złagodzić ich skutki właśnie dzięki prawidłowemu żywieniu. Byliśmy pod wrażeniem wspaniałych prezentacji.