Zadania kwietniowe, wyznaczone w programie certyfikacyjnym SMP 2.0, w którym bierzemy udział od początku roku szkolnego, koncentrowały się na tematyce wyznaczania celów,  w obszarze planowania działań i określania kroków koniecznych do podjęcia do uzyskania oczekiwanego efektu końcowego. Podczas warsztatów w kl. 1d i 3d uczniowie zapoznali się z metodą formułowania celów SMART oraz ćwiczyli zastosowanie tej metody w życiu codziennym – pierwszoklasiści określali cele związane z nauką, które chcą osiągnąć do końca roku szkolnego, natomiast uczniowie trzeciej klasy mieli za zadanie określić cele związane z planowaniem dalszej drogi edukacyjno – zawodowej.

 Zadanie skłoniło młodzież do zastanowienia się nad własnym podejściem do procesu planowania, ujawniło m.in. skłonność do przeceniania przypadkowości w osiąganiu celów lub podejście biało – czarne do sytuacji trudnych, w których czasem się znajdują. W maju natomiast przeprowadzone zajęcia miały na celu rozwijanie kompetencji uczniów i uczennic w kontekście rozwiązywania konfliktów, odpowiedzialności za siebie, własnych praw, rozumienia różnorodności na świecie. W dwóch klasach pierwszych odbyły się godziny wychowawcze na temat rozwiązywania konfliktów. Uczniowie aktywnie uczestniczyli też w akcji „Dzień Dobrych Uczynków” promującej empatię i życzliwość dla siebie i innych.