biologia w praktyceBędziemy umieszczać prezentacje doświadczeń wykonanych przez uczniów naszej szkoły. Każde doświadczenie wnosi nie tylko konkretną wiedzę biologiczną ale przede wszystkim uświadamia nam, jak tę wiedzę można wykorzystać w codziennym życiu w praktyce.

Pierwsze zaprezentowane doświadczenie, wykonane przez uczennicę klasy I B Marię Jankowską ma uświadomić Wam, dlaczego robiąc ciasto owocowe z galaretką nie można wykorzystać świeżych ananasów.

>>> Doświadczenie 1

 

co2Każde pokolenie ma swoją walkę 💪Ta jest NASZA! 👍

✅ Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy byli aktywni w marcu odpowiadając na nasze proklimatyczne wyzwania.

✅ Nasz projekt trwa – podsumowanie w czerwcu.

✅ Dla najbardziej aktywnej klasy przewidziana jest nagroda w postaci wyjścia na kręgle 🎳 (z dodatkową niespodzianką) 😀

✅ Wyzwania marcowe aktualne są do końca miesiąca. ❗️ Już niebawem podamy kolejne na kwiecień ❗️

galeria

 

JakubWspółczesne media intrygują, dziwią, oburzają, często jednak powodem takiego stanu rzeczy jest brak rzetelnej wiedzy o ich funkcjonowaniu, historii i ewolucji, strukturze i mechanizmach działania. Uniwersytet Warszawski pragnie wyjść naprzeciw temu zjawisku i zachęcić społeczeństwo, a zwłaszcza ludzi młodych, do zainteresowania się tym jednym z elementów otaczającej nas rzeczywistości. Efektem tego jest inicjatywa zorganizowania Olimpiady Wiedzy o Mediach, której celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu nauki o mediach oraz promocja edukacji medialnej. W kolejnej, VIII już edycji Olimpiady zorganizowanej przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego wraz z 15 innymi uczelniami na terenie całego kraju uczestnicy – w tym Jakub Kowalczyk – walczyli o indeks na studia dziennikarskie w renomowanych wyższych uczelniach. Patronat nad Olimpiadą objął Minister Edukacji i Nauki.
Gratulujemy Jakubowi, który został laureatem centralnego etapu Olimpiady Wiedzy o Mediach👏👏👏 
Życzymy sukcesów na studiach o kierunku medialnym. 🎬🎥🎙   olimpiada
 

wio"Wiosna, ach to ty!", chciałoby się zaśpiewać w zachwycie! Któż z nas nie czekał na ten czas z niecierpliwością?! W ten wyjątkowo ciepły i słoneczny dzień daliśmy upust iście wiosennej energii, poprzez taniec i śpiew w wykonaniu uczniów naszej szkoły! Tylu utalentowanych, rozśpiewanych i tańczących młodych ludzi, dawno nie widzieliśmy! Na scenie szkolnej auli odbyły się minikoncerty brawurowo wykonywanych gitarowych solówek, czy znakomite popisy wokalistów nawet w języku tureckim! Jeśli zaś ktoś chciał zobaczyć na własne oczy roztańczone piękne pary, mógł to zrobić udając się na parkiet gimnastycznej sali. Tańce klasyczne, standardy, ale i zestaw awangardowych kroków były mocnymi stronami tego występu! Cały dzień sponsorował kolor zielony!⚃ zaś nad całością próbowała zapanować pani Mirosława Czetyrbok, wieńcząc swe zabiegi sukcesem!

galeria>>> Tydzień kolorów

Uczniowie I LO wzięli udział w zorganizowanych przez Uniwersytet Warszawski WARSZTATACH Z EKONOMII EKSPERYMENTALNEJ DLA LICEALISTÓW „POGROMCY MITÓW EKONOMICZNYCH”

Hasłem kursu jest maksyma Sokratesa: Poznaj samego siebie.

Celem zajęć było wykazanie przydatności analizy ekonomicznej w naukach społecznych i w codziennym życiu. Kurs opierał się na metodach ekonomii eksperymentalnej. Uczestnictwo w eksperymentach online pozwoliło uczestnikom zrozumieć, jak działa ekonomia przez doświadczanie, a nie na zasadzie zapamiętania formułek z podręczników.

W czasie 10 godzin uczestnicy poznawali prawidłowości ekonomiczne biorąc udział w eksperymentach, po których dokonywali ich analizy wchodząc w rolę naukowców. Wyniki eksperymentów były odnoszone do teorii ekonomicznej.

>>> Certyfikat

GRATULUJEMY WSZYSTKIM UCZESTNIKOM