Tatry 2011

TATRY 2011!
kawalki 01kawalki 02Pod koniec sierpnia (22-29.08.2011r.) postanowiliśmy zakończyć wakacje rajdem przez Tatry Zachodnie. Przez 5 dni grupa z naszej szkoły pod opieką profesora Mirosława Sroki zdobywała szczyty i wspinała się na wyżyny swoich możliwości. Rajd zaczęliśmy od Doliny Chochołowskiej. Weszliśmy m.in. na Grzesia, Bystrą oraz Błyszcz. Następnie udaliśmy się na nocleg do Ornaka by następnego dnia przez Czerwone Wierchy dojść na Kasprowy Wierch. Podczas gdy nasze nogi odmawiały posłuszeństwa, naszym oczom ukazała się kolejka. Po 20 minutach byliśmy już w Zakopanem. Tam udaliśmy się na Krupówki, gdzie po 4 dniach głodówki zjedliśmy syty obiad. Naładowaliśmy baterie i o 600 rano byliśmy już w drodze na Morskie Oko. Z Morskiego Oka przeszliśmy nad Czarny Staw pod Rysami. Na tym etapie skończyły się żarty. Nasz przewodnik udzielił nam rad, jak należy zachować się na szlaku oraz jak umiejętnie poruszać się na łańcuchach. W końcu rozpoczęliśmy wspinaczkę na najwyższy szczyt Polski - Rysy. Po około 4 godzinach męczącej wędrówki ujrzeliśmy wspaniałe widoki i poczuliśmy niezwykłą satysfakcję. Ostatkami sił rozpoczęliśmy schodzenie, co wbrew pozorom nie było łatwe. Każdy krok trzeba było stawiać z niezwykłą precyzją a przepaść po obu stronach nie dodawała otuchy. Mimo to udało nam się zdobyć Rysy i szczęśliwie zejść na dół. Szczęścia nie zabrakło również w pociągu, gdzie wyjątkowo zajęliśmy siedzące miejsca.
Szczególne podziękowania należą się panu profesorowi Sroce oraz pani profesor Bielińskiej, która niestety nie mogła z nami pojechać. Mimo to była główną organizatorką rajdu za co serdecznie dziękujemy.
Następny rajd w Tatry już latem!